Czy warto jeszcze otwierać kantor? Rozważania KantorBox.pl
W ostatnim czasie możemy zaobserwować prawdziwy „boom” na otwieranie własnych działalności gospodarczych. Coraz więcej osób decyduje się na rezygnację z pracy na etacie na rzecz własnego biznesu. Szukając pomysłu na biznes, wiele osób nie szuka innowacji, lecz decyduje się na to, co już kiedyś gdzieś powstało. Jednym z biznesów, na który zawsze znajdą się chętni bez wątpienia jest właśnie kantor.
2017-02-16, 17:07

Dlaczego tak wiele osób wciąż otwiera taką działalność i czy w dobie internetu to nadal się opłaca?

Ciekawy wprowadzający w temat artykuł znajdziemy pod tym linkiem: Co potrzeba do otwarcia własnego kantoru?

Na początek zadbaj o dobry plan marketingowy

Podczas otwierania kantoru kluczowymi decyzjami jest wybór właściwego miejsca oraz odpowiednie oznaczenie. Oczywiście najlepszym miejscem na prowadzenie kantoru są okolice dworców, lotnisk oraz innych miejsc, w których skupia się bardzo dużo ludzi. Obecnie bardzo dobrze radzą sobie również kantory zlokalizowane w galeriach handlowych oraz biurach podróży. To właśnie tam załatwiamy mnóstwo innych spraw, a z kantoru możemy skorzystać „przy okazji”. Pamiętajmy, że kantory są niemal wszędzie. Tylko odpowiednie oznaczenia oraz spójna reklama sprawi, że klienci skorzystają właśnie z naszej placówki.

Spora inwestycja na start

Otwierając swój własny kantor, musimy liczyć się ze sporą inwestycją początkową, na którą składa się nie tylko duża ilość nowoczesnego sprzętu, remont i wyposażenie lokalu, lecz także koszty ochrony, monitoringu oraz zakupu walut „na start”. Zakładając, że będziemy wybierać urządzenia ze średniej półki, a nasz lokal nie ma zbyt dużej powierzchni łączne koszty inwestycyjne powinny wynieć ok 100 000 złotych. Czy to dużo? Pamiętajmy, że każdy biznes wymaga początkowej inwestycji. W przypadku kantoru dużą część wspomnianej kwoty stanowią środki potrzebne na zakup walut, którymi obracamy od samego początku i pracują cały czas.

Jakich zysków możemy się spodziewać?

Zyski z kantoru są w dużej mierze uzależnione od jego lokalizacji, ponieważ to ona najbardziej wpływa na ilość klientów. Średnio dzienny zysk kantoru to ok. 500 – 600zł. Zakładając, że kantor jet otwarty 7 dni w tygodniu, możemy szacować zyski na poziomie ok. 16-17 tysięcy złotych. Jeśli od tego odejmiemy koszt wynajmu lokalu wynagrodzenie pracownika, ochronę oraz wszystkie inne, stałe koszty miesięczne, możemy liczyć na zarobek rzędu ok. 8 tysięcy złotych. Idąc krok kalej z naszymi obliczeniami okazuje się, że po roku zwróci nam się początkowa inwestycja i zaczniemy naprawdę zarabiać. Czy rok to dużo? Oczywiście istnieją biznesy, w których zarobek możliwy jest już w pierwszym miesiącu działalności, jednak najczęściej na owoce pracy należy poczekać. Naszym zdaniem rok to okres dość krótki, który powinniśmy zaakceptować.

Słowem podsumowania, czy kantor się jeszcze opłaca?

Myśląc o opłacalności kantoru powinniśmy wziąć również pod uwagę działalność kantorów internetowych, z których z miesiąca na miesiąc korzysta coraz więcej użytkowników. Wygoda, oszczędność czasu oraz w wielu przypadkach niższe kursy walut sprawiają, że klienci chętnie wymieniają pieniądze online. Jeśli jednak nasz kantor będzie zlokalizowany w dobrym miejscu, możemy liczyć na klientów, którzy regularnie będą odwiedzać naszą placówkę.
Powodzenie kantoru uzależnione jet od wielu czynników. Jeśli jednak wybierzemy optymalne rozwiązania, z pewnością nasz kantor odniesie sukces.

KONTAKT / AUTOR
Katarzyna Nowak
specjalista ds. Public Relations
KantorBox.pl Kantory Internetowe
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.